ANUNT DE VANZARE PRIN LICITATIE
În atenția aparținătorilor persoanelor private de libertate!
Odată cu instituirea stării de alertă la nivel național , Administrația Națională a Penitenciarelor, prin unitățile subordonate, aplică prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
Astfel, începând cu data de 18.05.2020:
• Exercitarea dreptului de a primi vizite se va realiza cu dispozitiv de separare, indiferent de regimul de executare sau categoria din care fac parte persoanele private de libertate
La momentul efectuării planificării pentru acordarea dreptului la vizită (telefonic, prin e-mail), persoanele vizitatoare vor fi informate despre obligativitatea de a deține asupra lor și de a purta echipamentul individual de protecție (mască, mănuși, vizieră – după caz), pentru a le fi permis accesul în locul de deținere;
Deplasarea către spațiul destinat acordării dreptului la vizită se va realiza pe un itinerar prestabilit. Persoanele vizitatoare vor fi supuse triajului epidemiologic și vor completa un chestionar pentru evaluarea riscului. În cazul în care acestea prezintă simptome specifice infecțiilor respiratorii, vizita va fi replanificată;
Pe durata efectuării vizitei, persoanele vizitatoare trebuie să poarte, în mod obligatoriu, echipamentul individual de protecție. În caz contrar, întrevederea dintre aparținător/i și deținut se întrerupe și se consideră a fi efectuată, conform prevederilor legale.
Observații:
– spațiile destinate acordării dreptului la vizită vor fi dotate cu soluții pentru dezinfectare; acestea vor fi dezinfectate și aerisite înainte și după fiecare serie de vizită;
– inclusiv persoanele private de libertate vor purta echipament individual de protecție;
– în situația în care persoana privată de libertate planificată pentru exercitarea dreptului de a primi vizite se află într-o situație asociată prezentului context epidemiologic, vizita va fi replanificată.
• Exercitarea dreptului la vizită intimă se va realiza doar dacă prin aceasta nu sunt afectate măsurile de prevenție și siguranță medicală
Administrația locului de deținere va solicita persoanei vizitatoare un document medical certificat de un medic în specialitatea boli infecțioase – în baza unor analize medicale din care să rezulte că nu are o infecție curentă cu virusul SARS-CoV-2. Documentul trebuie să fie emis cu cel mult 3 zile înainte de data acordării dreptului la vizită intimă (atât ziua emiterii documentului, cât și ziua acordării dreptului la vizită intimă intră în calculul termenului de 3 zile);
La prezentarea în unitate, persoana vizitatoare va fi supusă triajului epidemiologic și va completa un chestionar pentru evaluarea riscului. În cazul în care aceasta prezintă simptome specifice infecțiilor respiratorii, vizita va fi replanificată;
Deplasarea către spațiul destinat acordării vizitelor intime se va realiza pe un itinerar prestabilit. Pe parcursul deplasării către spațiul indicat, persoana vizitatoare are obligația de a purta echipamentul individual de protecție (mască, mănuși, vizieră – după caz).
Observații:
– spațiile destinate acordării dreptului la vizită intimă vor fi dotate cu soluții pentru dezinfectare și săpun; acestea vor fi dezinfectate și aerisite înainte și după fiecare vizită intimă;
– în situația în care persoana privată de libertate planificată pentru exercitarea dreptului la vizită intimă se află într-o situație asociată prezentului context epidemiologic, vizita va fi replanificată.
Prin formularea cererii de acordare a dreptului la vizită intimă, persoana privată de libertate își va exprima acordul cu privire la:
– cazarea separată de restul colectivului, pentru o perioadă de maxim 14 zile după data acordării acestui drept, în vederea monitorizării stării de sănătate;
– efectuarea unei proceduri medicale pentru depistarea COVID-19, după minim 5 zile de la efectuarea vizitei intime.
• Exercitarea dreptului de a primi bunuri
Persoanele private de libertate au dreptul de a primi pachete și bunuri cu ocazia efectuării vizitelor. Pachetele nu trebuie să conțină produse cu alimente care necesită preparare termică (coacere, fierbere etc.);
Efectele primite vor fi depozitate într-o încăpere care dispune de ventilație naturală, astfel încât această procedură să fie asigurată minim 24h de la preluare, la predarea către deținut;
Alte bunuri care nu intră în categoria produselor alimentare și care nu pot fi degradate de efectul produselor biocide vor fi supuse procedurii de dezinfecție, prin nebulizare, conform specificațiilor tehnice.
Observații:
– spațiile destinate acordării dreptului de a primi bunuri vor fi dotate cu soluții pentru dezinfectare și săpun;
– acestea vor și dezinfectate și aerisite înainte și după fiecare serie.
• Exercitarea dreptului la comunicări online se realizează indiferent de situația disciplinară a persoanei private de libertate și periodicitatea legăturii cu familia
Administrațiile locurilor de deținere depun, în continuare, eforturi pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu noul coronavirus, atât în rândul efectivelor de deținuți, cât și în rândul personalului. Pentru reușita acestui deziderat, este necesar, în această perioadă de alertă, ca efortul să fie unul comun, al instituției penitenciare și al aparținătorilor.
În acest sens, facem apel la responsabilitate și solidarizare, respectarea obligațiilor pe linie de siguranță medicală și a celor de distanțare socială fiind esențială pentru menținerea actualului status – niciun caz de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul persoanelor custodiate.
Erată
la anunțul din data de 07.05.2020
Se modifică denumirea postului din medic primar (epidemiolog) în medic specialist (epidemiolog)
1. Lit b) de la condițiile sepecifice se modifică astfel:
„b) să dețină gradul profesional de specialist în specialitatea epidemiologie”
2. Lit g) de la documentele care trebuiesc depuse la dosar se modifică astfel:
„g) copia certificatului de medic specialist”
ANUNŢ
din 07.05.2020
Penitenciarul-Spital Constanța – Poarta Albă, unitate subordonată Administrației Naționale a Penitenciarelor, angajează, fără concurs, pe durată determinată de 6 luni, personal din sursă externă ori cadre care au trecut în rezervă/cărora le-au încetat raporturile de serviciu din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, în vederea ocupării unui post de medic primar (epidemiolog) – personal civil contractual.
Candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale şi specifice postului:
Condiţii generale
a) au cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunosc limba română, scris şi vorbit;
c) au vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) au capacitate deplină de exerciţiu;
e) au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
f) îndeplinesc condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
g) nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice
a) studii superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, emisă de instituţii acreditate potrivit legii, în ramura de ştiinţă medicină – domeniul de licenţă sănătate – specializarea medicină;
b) să deţină gradul profesional de primar în specialitatea epidemiologie;
c) să deţină certificat de membru al organizaţiei profesionale (Colegiul Medicilor) cu viza pe anul în curs;
d) nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Nu pot fi angajați prin prezenta procedură:
• candidații cărora le-au încetat raporturile de serviciu/contractul de muncă din motive disciplinare;
• rezerviștii care au fost clasați medical ”apt limitat” sau ”inapt” la data încetării raporturilor de serviciu;
• candidații care au antecedente penale sau sunt în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni.
Candidaţii vor depune la Penitenciarul-Spital Constanța – Poarta Albă, prin orice mijloc de comunicare la distanţă, dosarul care va conţine următoarele documente:
a) cererea de angajare, conform Anexei la O.M.J. 1560/C/2020; Anexa 1
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii;
c) copia documentelor care atestă schimbarea numelui, unde este cazul;
d) curriculum vitae – model european, semnat şi datat pe fiecare pagină;
e) copia diplomei de studii și a foii matricole sau copia adeverinţei aflată în termen de valabilitate, conform normelor Ministerului Educației, care să ateste absolvirea studiilor necesare pentru ocuparea postului; pentru studiile absolvite în alte state, candidații prezintă documente de echivalare eliberate de Ministerul Educației Naționale;
f) copiile certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice;
g) copia certificatului de medic primar;
h) copia certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs;
i) copia carnetului de muncă și/sau copia adeverinţei care să ateste locurile de muncă avute anterior, funcţiile ocupate, vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate;
j) cazierul judiciar sau, în cazul în care contextul instituțional nu permite eliberarea acestuia, candidatul depune o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale sau nu este în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni; Anexa 2
k) declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
l) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată ulterior demarării procesului de recrutare, de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
m) declaraţia pe propria răspundere că nu au fost agenţi sau colaboratori ai organelor de securitate şi nici ai vreunui serviciu de informaţii; Anexa 3
n) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
o) alte documente relevante pentru angajare.
Documentele prevăzute a fi depuse în copie se verifică pentru conformitate cu originalul la data prezentării candidatului cu ocazia participării la interviu, dată în care acesta este obligat să prezinte și documentele în original, sub sancţiunea respingerii cererii de angajare.
Dată limită de înscriere este 11 mai 2020, ora 15:00.
Candidaţii pot transmite dosarul de înscriere pe adresa de e-mail sppalba@anp.gov.ro.
Dosarele candidaţilor înscrişi se verifică de către structura de resurse umane din cadrul Penitenciarului-Spital Constanța – Poarta Albă. Tabelul nominal cuprinzând candidaţii care îndeplinesc/nu îndeplinesc condiţiile/cerinţele de ocupare a postului, precum şi data, ora şi locul stabilit pentru interviu, se afişează pe site-ul http://anp.gov.ro/penitenciarul-spital-constanta-poarta-alba/.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la structura de resurse umane din Penitenciarului-Spital Constanța – Poarta Albă şi pe site-ul http://anp.gov.ro/penitenciarul-spital-constanta-poarta-alba/.
„Am intrat în închisoare orb şi ies cu ochii deschişi; am intrat răsfăţat, răzgâiat, ies vindecat de fasoane, nazuri, ifose; am intrat nemulţumit, ies cunoscând fericirea; am intrat nervos, supărăcios, sensibil la fleacuri, ies nepăsător; soarele şi viaţa îmi spuneau puţin, acum ştiu să gust felioara de pâine cât de mică; ies admirând mai presus de orice curajul, demnitatea, onoarea, eroismul; ies împăcat: cu cei cărora le-am greşit, cu prietenii şi duşmanii mei, ba şi cu mine însumi.” (N. STEINHARDT)