INFORMAŢII GENERALE
Penitenciarul Gherla în calitate de instituție publică face parte din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională și are ca obiect principal de activitate punerea în aplicare a legislației privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal în condiții de legalitate.
Totodată, prin asumarea unei agende de integritate organizațională,Penitenciarul Gherla aderă la valorile fundamentale, principiile, obiectivele și mecanismul de monitorizare a Strategiei Naționale Anticorupție 2021 – 2025 și urmărește punerea în aplicare a prevederilor Legii 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public.
- CANALE INTERNE DE RAPORTARE (dedicate polițiștilor de penitenciare pentru a semnala nereguli sau alte încălcări ale legii care s-au produs sau sunt susceptibile să se producă la nivelul Penitenciarului Gherla).
- Persoana desemnată la nivelul Penitenciarului Gherla să gestioneze semnalările transmise prin canalele interne de raportare este comisar șef de poliție penitenciară Lucaciu Alexandru.
- Semnalările se raportează:
-
- On-line prin accesarea și completarea formularului on-line ()
- Prin e-mail la adresa avertizare.pgherla@anp.gov.ro, prin completarea formularului
- Personal, domnului comisar șef de poliție penitenciară Lucaciu Alexandru, la sediul Penitenciarului Gherla din: localitatea Gherla,strada Andrei Mureșanu, nr. 4, județul Cluj (pentru programări prealabile va fi folosită adresa de e-mail menţionată mai sus)
IMPORTANT!
-
- Penitenciarul Gherla nu este o instituție specializată în combaterea corupției.
- Penitenciarul Gherla, prin structurile de specialitate, desfășoară activități de identificare, cunoaștere și prevenire, în limitele competențelor sale, a acțiunilor specifice criminalității, criminalității organizate, terorismului și corupției, a faptelor sau evenimentelor cu consecințe periculoase pentru siguranța detenției, precum și a oricăror situații sau împrejurări din care pot rezulta asemenea pericole, colaborând cu instituțiile abilitate în vederea combaterii acestora.
- Vă atragem atenția că informațiile transmise prin canalele interne de raportare nu au caracterul unei sesizări conform art. 288-290 din Codul de procedură penala și nici al unei petiții conform OG 27/2002, cu modificările și completările următoare. Aceste date vor fi verificate la nivelul unității, în limitele legale de competență, și, după caz, vor fi înaintate factorilor decizionali interni sau organelor/instituțiilor abilitate.
CANALE EXTERNE DE RAPORTARE, conform art. 3 pct. 15 din Legea nr. 361/2022, sunt reprezentate de:
-
- autorităţile şi instituţiile publice care, potrivit dispoziţiilor legale speciale, primesc şi soluţionează raportări referitoare la încălcări ale legii, în domeniul lor de competenţă;
- Agenţia Naţională de Integritate;
- alte autorităţi şi instituţii publice cărora Agenţia Naţională de Integritate le transmite raportările spre competentă soluţionare;
CADRU LEGAL
-
- Legea nr. 145/2019 din 22 iulie 2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public;
- Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu modificările şi completările ulterioare.