- Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
- Hotărârea nr. 478/2016 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.544/2001
- Legea reutilizării informațiilor de instituțiile publice
Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
În situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate,conform art.21 din Legea 544/2001, art. 31 şi art. 33 din H.G. 123/2002, în cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul instituţiei publice .
Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamaţia administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, conform art. 36 din H.G. 123/200, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art.7 din Legea nr.544/2001. Hotărârea tribunalului este supusă recursului. Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.
Atât plângerea cât şi apelul se judecă de instanţă în procedură de urgenţă şi sunt scutite de taxă de timbru. Această scutire de taxa de timbru nu include şi scutirea de la plata serviciilor de copiere a informaţiilor de interes public solicitate.