Drogurile îţi controlează VIAŢA? Spune NU drogurilor.

Drogurile îţi controlează VIAŢA? Spune NU drogurilor.

           Răspândirea fenomenului de trafic şi consum de droguri la nivel naţional, diversificarea tipurilor de substanţe cu conţinut stupefiant şi psihotrop, a locurilor de consum a acestora, creşterea numărului de consumatori de droguri în rândul populaţiei, îndeosebi în rândul tinerilor, reducerea vârstei pentru debutul în consum, constituie probleme acute ale societăţii româneşti.

             Conştientizand riscurile consumului de droguri în rândul tinerilor şi faptul că în prezent numărul celor care sunt tentaţi să încerce drogurile este în creştere, cunoscut fiind faptul că drogurile care ajung la tineri sunt din ce în ce mai diverse, mai accesibile şi mai periculoase, iar incidenţa cazurilor de consumatori şi traficanţi de droguri este în creştere, Biroul de Educaţie şi Asistenţă Psihosocială din cadrul Penitenciarului Spital Târgu-Ocna în colaborare cu Protopopiatul Oneşti, Centru de Prevenire şi Consiliere Antidrog Bacău şi Primăria Municipiului Oneşti, organizează joi 16 iunie 2016 începând cu ora 10.00, un eveniment de anvergură în oraşul de pe valea Trotuşului la care au fost invitaţi să participe elevi de la cele mai renumite Colegii Naţionale de învăţământ din municipiul Oneşti şi din împrejurimi.

             Acest eveniment, inedit prin faptul că deţinuţi foşti consumatori de droguri vor vorbi deschis despre consumul de droguri şi prejudiciile aduse celor care consumă aceste substanţe, distrugându-le viaţa, familia, speranţele şi visele, se va desfăşura în sala cinematografului Capitol din municipiul Oneşti.

             Acţiunea are scopul de a oferi foştilor consumatori de droguri din penitenciar ocazia de a socializa, de a se explica şi de a oferi exemplul negativ al propriilor alegeri greşite, cu consecinţele aferente, urmărind în acelaşi timp conştientizarea celor prezenţi asupra efectelor consumului de droguri şi valorificarea potenţialului educativ al confesiunilor foştilor consumatori de droguri.

            ,, Din cauza dorinţei de a scăpa din insipida viaţă cotidiană, din ce în ce mai mulţi oameni caută evadarea în opiu, haşiş, marijuana, cocaină, heroină... Toţi acei care folosesc aceste droguri obţin anumite senzaţii de clarvedere, de claraudiţie etc... care le pot da iluzia de a atinge stări de conştiinţă superioare. Dar se înşeală şi în timp îşi pierd chiar şi propriile facultăţi intelectuale şi îşi ruinează sănătatea ,,

Purtător de cuvânt

Comisar de penitenciare Gabriel Vraciu

,, Dependent de speranță - Închisoarea nu este un capăt de drum,,

 

"Dependent de speranţă – închisoarea nu este un capăt de drum"

       Penitenciarul Spital Târgu-Ocna în colaborare cu Protopopiatul Oneşti şi Biblioteca Municipală Radu Rosseti Oneşti, vă invită joi, 7 mai 2015, începând cu ora 10.00, să participaţi la proiectul "Dependent de speranţă – închisoarea nu este un capăt de drum". Vă aşteptăm pe toţi în cadrul Bibliotecii Municipale Radu Rosseti din Oneşti. Având ca invitaţi de seama specialisti CEPCA Bacău alături de doamna doctor Veronica Nicoară, specialist psihiatrie şi implicaţii medicale ale consumului de droguri din cadrul Spitalului municipal Oneşti şi nu în ultimul rând elevii de şcoală gimnaziala şi liceeni din municipiul Oneşti sau împrejurimi, vă invită să fiţi alături de noi la desfăşurarea acestui eveniment unic, fiind pentru prima dată când persoanele private de libertate, foste consumatoare de droguri, vor vorbi deschis despre consumul de droguri şi prejudiciile aduse celor care consumă aceste substanţe, distrugându-le viaţa, familia, speranţele şi visele. Pentru a fi informat, participă la acest eveniment. Învaţă din greşelile altora, astfel vei fi mult mai înţelept decât ei…!

Purtător de cuvânt

Gabriel Vraciu

Reintegrarea socială a foștilor deținuți

"Reintegrarea socială a foştilor deţinuţi,

calea către o comunitate mai sigură"

 

            In premiera pentru zona Moldovei, Penitenciarul Spital Targu Ocna in stransa colaborare cu Centrul Educativ Targu Ocna si Penitenciarul Bacau va organiza in perioada 07 08 2014 – 09 08 2014 campania de sensibilizare a opiniei publice privind problematica reintegrarii sociale a detinutilor.

           Scopul acestei campanii este constientizare opiniei publice fata de importanta reintegrarii sociale a fostilor detinuti, ca premisă esenţială în creşterea gradului de siguranţă  comunitară.

            Experienţa europeană a arătat că singura modalitate viabilă de a reduce infracţionalitatea este prin implicarea comunităţii. Colaborarea cu reprezentanţii instituţiilor de învăţământ superior în desfăşurarea activităţilor destinate deţinuţilor, investiţia în formarea şi perfecţionare profesională a personalului, stimularea activităţilor de voluntariat şi nu în ultimul rând, sensibilizarea opiniei publice cu privire la problematica infracţionalităţii, în general, şi a delincvenţei juvenile, în special, constituie alternative viabile de acţiune pentru prevenirea recidivei şi creşterea calităţii vieţii în detenţie.

               Suntem convinsi că putem avea o comunitate mai sigură, iar infracţionalitatea poate fi redusă semnificativ doar dacă oamenii, organizaţiile şi instituţiile colaborează pentru atingerea acestor obiective.

           Succesul componentei de reintegrare socială este unul din obiectivele principale in demersurile iniţiate de Administratia Nationala a Penitenciarelor pentru a obtine sprijinul şi concursul comunităţilor locale, în dubla lor calitate: de parteneri ai serviciului penitenciar şi de beneficiari ai întregului proces de reinserţie socială.        

            Strategia stabilita pentru anul 2014 la nivelul sistemului penitenciar în care asistenţa acordată detinutilor reprezintă un domeniu de importanţă majoră, evidenţiază preocuparea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor pentru  dezvoltarea parteneriatelor existente, precum şi pentru promovarea proiectelor comune finalizate cu succes până la acest moment, în vederea concretizării demersurilor de reintegrare socială a deţinuţilor.

          Pe parcursul celor trei zile  organizatorii isi propun urmatoarele obiective:

       Realizarea unei activităţi interactive, de tipul: dezbatere în sala Consiliului local al Primăriei oraşului TG OCNA, cu tema "Reintegrarea socială a foştilor deţinuţi, calea către o comunitate mai sigură" în cadrul căreia vor fi prezentate:

  • unul dintre cele trei filmele de sensibilizare privind situaţia deţinuţilor: „Lumea", "Renato", "Om cu muzica";

  • poveşti de succes ale firmelor care au colaborat cu unităţile penitenciare (şi au încadrat ulterior deţinuţii folosiţi la muncă);

  • prezentarea poveştilor de succes ale foştilor deţinuţi;

        Invitati speciali in cadrul campaniei vor fi actorii Alexandru Bogdan şi Ortansa Codreanu dar si renumitul scriitor si istoric Corneliu Stoica cu sprijinul carora dorim sa identificam şi sa atragem în vederea participării la activităţile din cadrul campaniei si a altor personalităţi locale din mediul cultural, artistic, sportiv, care să devină vector al schimbării opiniei publice la nivel local.

In premiera in orasul Targu Ocna participantii la desfasurarea campaniei vor avea posibilitatea vizionarii unei piese de teatru susţinută de deţinuţi de la Penitenciarul Bacău, urmata de organizarea de către Centrului Educativ Targu Ocna a unei activităţi cu  minorii privaţi de libertate in care se va pune accentul pe activitate de prevenire a delincvenţei juvenile organizate într-un liceu din comunitate;

             Avand experienta anilor trecuti, Spitalul Penitenciar Targu Ocna va organiza in perioada campaniei, la sediul Casei de Cultură a oraşului Targu Ocna, expoziţia regionala cu lucrari si obiecte de arta executate de catre deţinuţi din penitenciarele Iaşi, Bacău, Vaslui, Botoşani, CE Targu Ocna in cadrul atelierelor de terapie ocupationala, ocazie cu care cei doritori vor putea cumpara exponatele preferate.

       Pentru succesul campaniei, Biroul de Educaţie şi Asistenţă Psihosocială din cadrul Penitenciarului Spital Targu Ocna va realiza o emisiune, în colaborare cu televiziunile locale, sub titulatura "Reintegrarea socială a foştilor deţinuţi, calea către o comunitate mai sigură", cu teme de dezbatere vizând: poveştile de succes ale firmelor care au colaborat cu unităţile penitenciare (şi au încadrat ulterior deţinuţii folosiţi la muncă); poveştile de succes ale foştilor deţinuţi; promovarea unuia dintre filmele de sensibilizare privind situaţia deţinuţilor:  „Lumea", "Renato", "Om cu muzica".

        Efectul pozitiv pe termen lung al proiectului reiese din replicarea efectelor activităților campaniei atât în familiile beneficiarilor direcţi, (operatori şi experţi mass-media, personal, manageri autorităţi locale), cât şi în mediile de lucru ale acestora ( colegi, cetăţeni, clienţi).

 

Purtator de cuvant

Gabriel Vraciu

Bursa locurilor de munca

Proiect de activitate

Bursa locurilor de muncă Penitenciar Spital Tg. Ocna

Justificare

        Bursa locurilor de muncă destinată persoanelor private de libertate reprezintă o activitate devenită tradiţională în sistemul penitenciar, care are menirea de a reuni angajatori şi persoane custodiate în unităţile penitenciare, aflate în ultima perioadă de executare a pedepselor privative de libertate şi, în consecinţă, în căutarea unui loc de muncă. pentru succesul componentei de reintegrare socială, în procesul de căutare şi ocupare a unui loc de muncă este necesară corelarea cererii şi ofertei forţei de muncă, în colaborare cu agenţiile judeţene competente.

      În aceste coordonate, pentru dezvoltarea abilităţilor deţinuţilor, care să contribuie la creşterea şanselor de a găsi un loc de muncă corespunzător pregătirii profesionale, activitatea în sine îşi propune realizarea de interviuri prin întâlniri directe între persoanele private de libertate şi agenţii economici locali. Se urmăreşte, astfel, sensibilizarea angajatorilor privind problematica socială a acestei categorii vulnerabile, precum şi oferirea unei oportunităţi pentru fiecare dintre participanţi de a deveni un potenţial angajat după punerea în libertate.

        Bursa locurilor de muncă a fost şi continuă să fie o activitate eficientă, reprezentând una dintre măsurile preventive aplicate pe piaţa muncii. Cu ajutorul acestei măsuri, se răspunde prompt nevoilor pieţei, beneficiarii fiind atât angajatorii, cât şi persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.

Scop:

         Promovarea, în rândul deţinuţilor calificaţi într-o meserie, a ofertelor locurilor de muncă vacante, puse la dispoziţie de către operatorii economici, în vederea creşterii şanselor de angajare a acestora.

Obiective:

  • atragerea angajatorilor la bursele locurilor de muncă şi creşterea receptivităţii acestora, în vederea încadrării persoanelor care au executat pedepse privative de libertate;

  • stimularea interesului şi motivării de participare în activităţile economiei formale a persoanelor private de libertate;

  • combaterea marginalizării şi discriminării pe piaţa forţei de muncă a foştilor deţinuţi.

Grupul ţintă:

          Persoane private de libertate care execută pedeapsa în regim semideschis, aflate în ultima perioadă de executare a pedepsei şi în apropierea termenului de a fi discutate în comisia de propuneri pentru liberare condiţionată, din rândul celor care:

  • sunt apte pentru muncă din punct de vedere medical;

  • sunt calificate profesional sau necalificate, dar care posedă abilităţi practice într-o meserie;

  • s‑au implicat în mod constant în activităţile lucrative desfăşurate în interesul locului de deţinere.

31 OCTOMBRIE 2013

 

Arta dupa gratii

Penitenciarul Spital Tg.Ocna – Biroul Educaţie şi Asistenţă Psihosocială

RAPORT EVALUARE ACTIVITATE REGIONALĂ

În perioada 01 – 03 august 2013,  în Staţiunea Turistică Slănic Moldova, s-a desfăşurat expoziţia regională cu obiecte realizate în cadrul atelierelor de terapie ocupaţională „Artă după gratii". Activitatea a avut loc în conformitate cu „Planul operaţional al Regiunii N-E Serviciul Educaţie şi Asistenţă Psihosocială", pe anul 2013, cu numărul de înregistrare de la Penitenciarul Iaşi (unitate coordonatoare a Regiunii N-E) nr. X/M2 - 17301 din 22.02.2013.

Cu ocazia acestei activităţi, au avut loc expuneri şi dezbateri referitoare la efectele implementării Deciziilor:  nr. 624/16.08.2012 (Culegere de documente privind desfăşurarea activităţilor de educaţie, asistenţă psihologică şi asistenţă socială în penitenciare), nr. 527 / 08.07.2011(Culegere de documente privind desfăşurarea activităţilor de educaţie, asistenţă psihologică şi asistenţă socială internate în penitenciare-spital) şi nr. 486 / 31.08.2010 (Culegere de documente privind desfăşurarea activităţilor de educaţie, asistenţă psihologică şi asistenţă socială cu minorii din centrele de reeducare) în vederea eficientizării şi eliminării eventualelor neconcordanţe ce rezultă din aplicarea acestora, după cum urmează:

  1. Secţiunea educaţie şi asistenţă psihosocială
  1. Persoanele private de libertate internate în Penitenciarul Spital Tg.Ocna de la Penitenciarele din Regiunea NE, în secţia cronici, în perioada de carantină, care urmau programul INSTAD la penitenciarul de executare, nu vor continua programul în Penit. Spital datorită perioadei scurte de spitalizare, urmând ca ppl să continue şi să finalizaze programul la penitenciarul de executare, după externarea din spital (perioada de spitalizare în secţia cronici este de la 3 zile la max. 2 săptămâni). În acest caz,  ppl dacă va face obiectul discuţiei în comisia de individualizare pentru încadrare regim va fi discutat independent de finalizarea programului INSTAD.

Persoanele private de libertate internate în Penitenciarul Spital de la Penitenciarele din Regiunea NE, în secţiile TBC, în perioada de carantină, care urmau programul INSTAD la penitenciarul de executare, vor continua programul în Penit. Spital până la finalizare (perioada de spitalizare în secţiile TBC este de min 2 luni).

  1. Pentru informaţii/relaţii privind gestionarea DEAP-urilor în unităţile regiunii, s-a stabilit să se facă o comunicare interregională cu responsabilii privind gestionarea DEAP-urilor din fiecare unitate.
  2. Penitenciarul Spital Tg.Ocna va întreprinde demersuri de colaborare cu Primăria Tg.Ocna, AJOFM, Poliţia de Proximitate Tg.Ocna în vederea absorbţiei pe piaţa muncii a ppl care se vor libera din penitenciarele regiunii. În acest sens, penitenciarele vor comunica unităţii noastre ppl care se vor libera, iar Penit. Spital Tg.Ocna va comunica Poliţiei si Primăriei Tg.Ocna persoana ce urmează să se libere de pe raza oraşului Tg.Ocna. Primarul oraşului Tg.Ocna, ec. Ştefan Şilochi, a promis că se va preocupa să sprijine foştii deţinuţi în vederea găsirii unui loc de muncă, după liberare, fapt confirmat şi de reprezentantul AJOFM Bacău, prezent la activitate, în persoana doamnei asistent social Bălan Doina.
  3.  Referitor la organizarea expoziţiei regionale s-a pus în discuţie oportunitatea accesării unui proiect de grant pentru penitenciarele regiunii, în vederea asigurării resurselor necesare pentru organizarea acestui eveniment.

Totodată s-a luat în calcul organizarea expoziţiei regionale şi în ediţia de iarnă, care să se desfăşoare în luna ianuarie, împreună cu un program de datini şi obiceiuri de iarnă la români, la care să fie invitaţi/participanţi şi reprezentanţi ai penitenciarelor din Republica Moldova.

Pentru expoziţia regională ediţia de vară, se va desfăşura în continuare, în luna august, împreună cu un festival de teatru regional, acţiuni care vor avea loc la Casa de Cultură Cazinou Slănic Moldova.

 

  1. Secţiunea moral religioasă a fost moderată de Preot coordonator Florin Smarandi, reprezentant ANP.
  1. Au fost analizate etapele implementării unitare a programelor moral-religioase „Cuvântul care zideşte" (Modulul I şi II) şi „Lăudaţi pe Domnul". În toate penitenciarele s-a constatat un interes crescut din partea persoanelor private de libertate pentru participarea la aceste programe şi însuşirea de cunoştinţe moral-religioase în vederea reinserţiei sociale.
  2. Au fost discutate punctele slabe şi cele tari ale implementării acestui tip de programe, problemele întâmpinate, soluţii practice de remediere a deficienţelor şi modalitatea de acordare a creditelor aferente şi a continuităţii programului în caz de transfer a deţinuţilor.
  3. S-au dezbătut şi probleme specifice, precum diminuarea numărului de preoţi capelani angajaţi pe perioadă nedeterminată în penitenciarele din ţară şi problema pensionării preoţilor din sistem.
  4. Au fost aduse la cunoştinţă şi noile practici şi acte normative în vigoare sau care urmează a fi implementate.
  5. Toţi participanţii au apreciat utilitatea acestei întâlniri şi modul în care a fost organizată şi susţinută.

 

Elaborat de:

preot coordonator Florin SMARANDI - reprezentant ANP/DRS

Cms. sef Carmen MATEI     - director adjunct educaţie şi asistenţă psihosocială

Cms. Cristina LIVADARIU   - director adjunct educaţie şi asistenţă psihosocială

Cms. sef Liviu MALOŞ         - educator

Insp. Simona MELEŞCANU- şef serviciu educaţie şi asistenţă psihosocială

Cms.Otilia ŢIRŢOACĂ          - şef serviciu educaţie şi asistenţă psihosocială

Cms. sef Silvia RACU          - şef birou educaţie şi asistenţă psihosocială

Pr. Capelan Pavel ANTOCE

Pr. Capelan Florin MARCU

Pr. Capelan Octavia BĂLAN

Pr. Capelan Paul VAMANU

BRPMM  August 2013

Poezie de puscarie

 

PROIECT DE ACTIVITATE – POEZIE DE PUŞCĂRIE

"Poezia este creatia ritmica a frumusetii in cuvinte."
Edgar Allan Poe

Justificare:

Având în vedere interesul manifestat de populaţia carcerală pentru demersurile semistructurate de tipul activităţilor artistice, precum şi numărul însemnat de participanţi la ediţiile anterioare ale proiectului „Poezie de puşcărie,, Direcţia Reintegrare Socială îşi propune organizarea celei de-a cincea ediţii a acestui eveniment.

De asemenea, subliniem faptul că această activitate presupune colaborarea cu comunitatea, iar aşezământul de detenţie, ca instituţie cu rol educaţional, trebuie să răspundă provocărilor sociale, prin lărgirea sferei de activitate şi dezvoltarea parteneriatelor cu societatea civilă, comunitatea locală sau cu diferite instituţii culturale, în vederea facilitării reintegrării sociale a persoanelor care execută măsuri/pedepse privative de libertate.

Scop:

Încurajarea afirmării persoanelor private de libertate în domeniul creaţiei literare şi artistice, prin continuarea evenimentului devenit tradiţional la nivelul sistemului penitenciar.

Obiective generale:

  1. Stimularea exersării spiritului creativ al persoanelor private de libertate şi promovarea unei atitudini competitive;

  2. Dezvoltarea relaţiilor de colaborare cu partenerii implicaţi în derularea proiectului;

  3. Promovarea în comunitate a unei imagini pozitive a sistemului penitenciar, precum şi a problematicii reintegrării sociale.

Locul de desfăşurare: Penitenciarul Spital Tg.Ocna şi Clubul Penitenciarului Bucureşti-Rahova (festivitatea de premiere), în limitele bugetului existent.

Grupul ţintă:

- la nivelul Penitebnciarului Spital Tg.Ocna (sectiile E1, E2 si E5), se pot înscrie, în vederea participării, persoanele private de libertate care au înclinaţii literare şi artistice şi care îşi exprimă dorinţa de a se înscrie la secţiunile proiectului "Poezie de puşcărie".

Perioada de desfăşurare:

  • martie – mai -  derularea etapelor concursului de creaţie;

  • 19 iunie 2013  - festivitatea de premiere

Resurse umane:

  • Personalul desemnat, din cadrul sectorului reintegrare socială;

  • Personalul desemnat, din cadrul sectorului siguranţa deţinerii şi regim penitenciar (pentru festivitatea de premiere);

  • Colaboratori:

    • Asociaţia Scriitorilor din Bucureşti,

    •  Asociaţia "EURO CULTURART",

    •  Societatea Română de Radiodifuziune.

Resurse materiale:

-    Coli, pixuri, creioane, calculatoare;

  • Materiale suport: afişe, anunţuri radio-TV.

Desfăşurarea activităţii:

La nivelul Penitenciarului Spital Tg.Ocna vor fi avute în vedere următoarele activităţi, aferente secţiunilor proiectului:

  1. organizarea unui concurs de poezie;

  2. organizarea unui concurs de scenarii de piese de teatru.

Pentru fiecare secţiune, lucrările realizate de minori vor fi jurizate separat, acordându-se premii speciale pentru această categorie.

1. Activităţi premergătoare

Nr. crt.

Acţiuni

Termen

Responsabili

1.

Aprobarea perioadei de desfăşurare a proiectului "Poezie de puşcărie";

11.03.2013

Director general adjunct;

Director D.R.S.;

Neagoe Andreea;

Andrei Adriana;

2.

Constituirea la nivelul A.N.P. a unui colectiv de coordonare a proiectului;

29.03.2013

Director D.R.S.;

Director D.S.D.R.P.;

B.R.P.M.M.;

3.

Prelungirea protocolului de colaborare cu Societatea Română de Radiodifuziune;

23.03.2013

Director D.R.S.;

Neagoe Andreea.

 

2. Organizarea concursului de poezie,

cu participarea persoanelor private de libertate

Nr. crt.

Acţiuni

Termen

Responsabili

Metodologia de implementare

1.

Popularizarea concursului şi a regulamentului de desfăşurare a acestuia,

în rândul persoanelor private de libertate;

11.03-29.03 2013

Sef BEAP

Cms sef Racu Silvia

- afişe expuse în spaţii de maximă vizibilitate;

- anunţuri radio-TV transmise prin intermediul televiziunii cu circuit închis.

2.

Înscrierea lucrărilor la concurs şi expedierea acestora responsabilului desemnat din cadrul D.R.S. - A.N.P.;

13.05.2013

Sef BEAP

Cms sef Racu Silvia

- adresă de înaintare;

- expedierea prin poştă a lucrărilor.

3.

Jurizarea lucrărilor de către membrii comisiei de specialitate.

22.05.2013

Membrii juriului;

Neagoe Andreea;

Andrei Adriana.

-

 

 

 

 

 

 

3. Organizarea concursului de scenarii de piese de teatru,

cu participarea persoanelor private de libertate

 

Nr. crt.

Acţiuni

Termen

Responsabili

Metodologia de implementare

1.

Popularizarea concursului şi a regulamentului de desfăşurare a acestuia, în rândul persoanelor private de libertate;

11.03-29.03 2013

Sef BEAP

Cms sef Racu Silvia

- afişe expuse în spaţii de maximă vizibilitate;

- anunţuri radio-TV transmise prin intermediul televiziunii cu circuit închis.

2.

Înscrierea lucrărilor la concurs şi expedierea acestora responsabilului desemnat din cadrul D.R.S. - A.N.P.;

13.05.2013

Sef BEAP

Cms sef Racu Silvia

- adresă de înaintare;

- expedierea prin poştă a lucrărilor.

3.

Jurizarea lucrărilor de către membrii comisiei de specialitate.

22.05.2013

Membrii juriului;

Neagoe Andreea;

Andrei Adriana.

-

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Festivitatea de premiere (în funcţie de limitele bugetului alocat)

 

Acţiuni

Termen

Responsabili

Metodologia de implementare

1.

Anunţarea câştigătorilor, în unităţile de detenţie;

24.05.2013

Director D.R.S.;

Neagoe Andreea;

Andrei Adriana;

- adresa de anunţare;

2.

Realizarea materialelor publicitare (afişe, broşuri, invitaţii, diplome);

03.06.2013

Neagoe Andreea;

Andrei Adriana;

-

3.

Transmiterea către DSDRP-ANP a adresei privind transferul deţinuţilor declaraţi câştigători, pentru a participa la festivitatea de premiere

05.06.2013

Director D.S.D.R.P.;

Directori unităţi penitenciare;

- expedierea adresei prin poşta specială, e-mail sau fax.

4.

Expedierea invitaţiilor şi mediatizarea evenimentului;

10.06.2013

Neagoe Andreea;

Andrei Adriana;

B.R.P.M.M.;

- expediere invitaţilor pe e-mail;

- emitere comunicat de presă.

5.

Redactarea programului festivităţii;

14.06.2013

Neagoe Andreea;

Andrei Adriana;

-

6.

Transferul persoanelor private de libertate declarate câştigătoare pentru a participa la festivitatea de premiere;

17.06.2013

Director D.S.D.R.P.;

Directori unităţi penitenciare;

- adresa privind transferul persoanelor private de libertate;

7.

Susţinerea evenimentului.

19.06.2013

Director D.R.S.;

Sef BEAP;

Neagoe Andreea;

Andrei Adriana.

-

 

Notă: consemnarea datelor în aplicaţia informatică se realizează în câmpul Activităţi artistice – Creaţie literară, fiind creditaţi doar deţinuţii declaraţi câştigători de către membrii juriului de specialitate.

Evaluarea proiectului:

La finalul activităţii, va fi întocmit un raport succint de evaluare finală, ce va include:

  • numărul participanţilor;

  • activităţile desfăşurate;

  • implicarea colaboratorilor în realizarea activităţii;

  • reflectarea activităţii în mass-media.

Şef birou educaţie şi asistenţă psihosocială

Comisar sef de penitenciare

Mirela Silvia RACU

 

Anexa nr. 1

Regulamentul concursului de creaţie

„Poezie de puşcărie"

  1. Lucrările vor fi redactate în limba română, într-un singur exemplar, cu caractere de 12, font Arial, la un rând.

  2. Un participant se poate înscrie cu maximum 3 poezii.

  3. Fiecare lucrare va avea precizat numele autorului, categoria de vârstă (minor/adult) şi unitatea penitenciară (conform modelului din anexa nr. 2).

  4. Participanţii la concurs vor declara pe propria răspundere că lucrările sunt creaţii personale şi nu sunt plagiate (conform anexei nr. 3).

  5. Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţă tuturor participanţilor la concurs.

Regulamentul concursului de scenarii de piese de teatru

„Poezie de puşcărie"

  1. Lucrările vor fi redactate în limba română, într-un singur exemplar, cu caractere de 12, font Arial, la un rând.

  2. Un participant se poate înscrie cu o singură lucrare

  3. Fiecare lucrare va avea precizat numele autorului, categoria de vârstă (minor/adult) şi unitatea penitenciară (conform modelului din anexa nr. 2).

  4. Participanţii la concurs vor declara pe propria răspundere că lucrările sunt creaţii personale şi nu sunt plagiate (conform anexei nr. 4).

  5. Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţă tuturor participanţilor la concurs.

Anexa nr. 2

Autorul

Categoria

Unitatea penitenciară – PENITENCIARUL SPITAL TG.OCNA.

Anexa nr. 3

Model de declaraţie

            Subsemnatul…………………, născut la data de ………………………., în localitatea ……………….., judeţul …………….., CNP ……………………….., în prezent execut o pedeapsă privativă de libertate de ………….ani şi ………..luni pentru săvârşirea infracţiunii de ………………………, declar pe propria răspundere că lucrările …………………………………………………………….. cu care m-am înscris la concursul „Poezie de puşcărie" – secţiunea poezie reprezintă creaţie personală şi nu pot fi suspectate de plagiat.

            Precizez că am luat cunoştinţă de regulamentul acestui concurs şi mă angajez să îl respect, în caz contrar suportând excluderea mea.

           Data                                                                                                                           Semnătura

Anexa nr. 4

Model declaraţie

            Subsemnatul (se vor preciza toate datele de identificare) ……................................... declar pe propria răspundere că lucrarea/lucrările (se va/vor indica titlul/titlurile) ……………………… cu care m-am înscris la concursul „Poezie de puşcărie" – secţiunea scenariu piese de teatru, reprezintă creaţie personală şi nu poate/pot fi suspectată(e) de plagiat.

            Precizez că am luat cunoştinţă de regulamentul acestui concurs şi mă angajez să îl respect, în caz contrar suportând excluderea mea.

                           Data                                                                                 Semnătura

 

                                                     Anexa nr. 5    

                                                                                    

                                Avizat

Şef Birou Educaţie şi Asistenţă Psihosocială

Tabel nominal

cu persoanele private de libertate

care s-au înscris la concursul de creaţie „Poezie de puşcărie"

 

Unitatea penitenciară

Autorul

(nume şi prenume)

Secţiunea

poezie/scenarii de teatru

(se va indica secţiunea corespunzătoare pentru fiecare participant:

Titlul lucrării

       
 

ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR

PENITENCIARUL SPITAL TG.OCNA

BIROUL EDUCAŢIE ŞI ASISTENŢĂ PSIHOSOCIALĂ

Şef birou educaţie şi asistenţă psihosocială

Cms.şef Racu Silvia

2013

Cuprins

 

PERSONALUL de educaţie şi asistenţă psihosocială…………………………........….  4

 

I. PROGRAME ŞI ACTIVITĂŢI DE GRUP

 

ETAPA DE ADAPTARE………………………………………………………………………………... 5

Programul de adaptare la viaţa instituţională……………………………………............... 6

 

ETAPA DE INTERVENŢIE…………………………………………………………………….....… 7

 

Programe şi activităţi educaţionale………………………………………………………. 8

Programul de educaţie pentru sănătate…………………………………………………... 8

Programul de educaţie civică…………………………………………………………………... 9

Programul de educaţie moral – religioasă……………………………………………….... 10

Ex.: Activităţile sportiv – recreative……………………………………………………..…. 11

Ex.: Atelierul de pictură, desen, goblenuri, revistă internă………………........... 12

Activităţile de bibliotecă…………………………………………………………………………… 13

Activităţile de educaţie pe platforma eLearning pentru prevenirea TB………………14

Activităţile desfăşurate în parteneriat cu colaboratori externi………............... 15

Programe şi activităţi de asistenţă psihosocială…………………………….… 16

Programul destinat foştilor consumatori de droguri…………………………...... 16

Programul destinat persoanelor cu conduită agresivă…………………………... 17

Programul de prevenţie a riscului de suicid………………………………………..... 18

Programul destinat persoanelor cu afecţiuni psihice…………………………...... 19

 

ETAPA DE DINAINTEA REÎNTOARCERII ÎN COMUNITATE.…............ 20

Programul de pregătire pentru liberare…………………………………………………. 21

II. ACTIVITĂŢI INDIVIDUALE

Activităţi individuale educaţionale

Activităţi individuale de evaluare educaţională……………………………………. 22

Convorbiri individuale…………………………………………………………………………23

Activităţi individuale de asistenţă psihosocială

Activităţi individuale de consiliere psihologică…………………………………….. 24

Activităţi individuale de evaluare socială……………………………………….……25

 

Personalul de educaţie şi asistenţă psihosocială

Cine este? Ce face?                                                                              

  • Educatorul

Organizează şi derulează programe şi activităţi educative. Desfăşoară activităţi de evaluare educaţională şi convorbiri individuale de informare.

Organizează şi desfăşoară programe şi activităţi sportiv – recreative.

  • Asistentul social

Organizează şi desfăşoară programe de asistenţă socială, activităţi de evaluare şi de consiliere socială.

  • Psihologul

Organizează şi desfăşoară programe de asistenţă psihologică, activităţi de evaluare şi de consiliere psihologică.

  • Preotul

Organizează şi desfăşoară activităţi moral – religioase. Oferă consiliere morală şi oficiază slujbe religioase.

  • Agentul tehnic

Gestionează aparatura radio – TV şi asigură funcţionarea studioului radio – TV.

I. PROGRAME ŞI ACTIVITĂŢI DE GRUP

ETAPA DE ADAPTARE

  • Cât durează?

Între 21 şi 30 de zile, după ce ai intrat în penitenciar, dar nu mai mult de 40 zile. Perioada se numeşte perioada de carantină şi observare.  

  • Ce se întâmplă cu mine?

Particip la Programul de adaptare la viaţa instituţională.

  • Ce face personalul de educaţie şi asistenţă psihosocială?

Educatorul, asistentul social şi psihologul vorbesc cu mine, pentru a afla informaţii despre studiile mele, despre situaţia mea familială, socială şi despre mine ca persoană.

În baza acestor informaţii, ei completează aplicaţia informatizată PMSWEB şi în Dosarul de educaţie şi de asistenţă psihosocială şi îmi propun un Plan individualizat de evaluare şi intervenţie educativă şi terapeutică.                                                            

  • Unde sunt notate activităţile şi programele la care urmează să particip?

Activităţile şi programele la care urmează să particip sunt notate în Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativă şi terapeutică şi în aplicaţia informatizată PMSWEB. Acesta îmi este prezentat şi semnez dacă mă angajez sau nu să particip. Astfel, activităţile pentru care mi-am dat acordul devin obligatorii pentru mine. Dacă nu respect aceste obligaţii pe care mi  le-am asumat, înseamnă că nu sunt interesat de reintegrarea mea socială.

Programul de ADAPTARE LA VIAŢA INSTITUŢIONALĂ

  • Cine îl desfăşoară?

Educatorul în colaborare cu psihologul, asistentul social, preotul.                                            

  • Cât durează?

21 de zile.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

Zilnică.

  • Cui se adresează?

Persoanelor private de libertate nou depuse în penitenciar.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Sunt informat cu privire la regulamentul de ordine interioară, pe care trebuie să-l respect pe perioada executării pedepsei, pentru a mă feri de probleme.

  • Unde se desfăşoară?

Clubul secţiilor din spital.

  • Câte credite primesc la finalizare?

5 credite. Se acordă o singură dată, la încheierea programului.

ETAPA DE INTERVENŢIE

  • Cât durează?

Întreaga perioadă de executare a pedepsei privative de libertate.

  • Ce se întâmplă cu mine?

Particip la programele şi activităţile stabilite în Planul individualizat de evaluare şi intervenţie educativă şi terapeutică, dar şi la alte activităţi care mi se propun.

  • Ce face personalul de educaţie şi asistenţă psihosocială?

Personalul de educaţie şi asistenţă psihosocială urmăreşte cum particip la activităţi şi programe şi stabileşte dacă am progresat.

  • Cum pot să rezolv problemele cu care mă confrunt?

Mă adresez personalului de specialitate, pentru a primi informaţii sau sprijin la rezolvarea problemelor mele de educaţie, de asistenţă socială sau psihologice.

În fiecare secţie de deţinere, este afişat orarul activităţilor şi programelor de educaţie şi asistenţă psihosocială, care se desfăşoară în cadrul secţiei respective.

Programe şi activităţi EDUCAŢIONALE

Programul de EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

Asistentul medical din secţia TBC, agentul tehnic care transmite informaţia medicală prin intermediul emisiunii „Viaţa medicală" de la staţia radio, articole la revista internă pentru „pagina medicală".                                                    

  • Cât durează?

13 săptămâni.                                        

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

O dată pe săptămână.

  • Cui se adresează?

Persoanelor private de libertate internate în spital.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Învăţ să am un mod de viaţă sănătos, să mă feresc de boli şi să îmi păstrez sănătatea.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.

  • Unde se desfăşoară?

Clubul secţiei, staţia radio.

  • Câte credite primesc la finalizare?

25 credite.

Programul de EDUCAŢIE CIVICĂ                                       

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

Educatorul.

  • Cât durează?

12 săptămâni.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

O dată pe săptămână.

  • Cui se adresează?

Tuturor persoanelor private de libertate.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Îmi cunosc drepturile şi învăţ să le respect pe ale celorlalţi. Am posibilitatea să devin un bun cetăţean, să am o conduită corectă şi acceptată de cei din jur.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.

  • Unde se desfăşoară?

Clubul secţiilor din spital, club secţia munci şi staţia radio.

  • Câte credite primesc la finalizare?

25 credite.

Programul de EDUCAŢIE MORAL - RELIGIOASĂ

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

Preotul.

  • Cât durează?

1 - 3 luni.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

De 1 - 2 ori pe săptămână.

  • Cui se adresează?

Tuturor persoanelor private de libertate care doresc să aibă un mod de viaţă potrivit preceptelor moral – religioase.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Aflu despre conţinutul textelor religioase şi învăţ să mă comport moral şi creştineşte.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.

  • Unde se desfăşoară?

Capela unităţii / secţii.

  • Câte credite primesc la finalizare?

25 credite.

Ex.: Activităţile SPORTIV – RECREATIVE

  • Cine le organizează şi desfăşoară?

educatorul.

  • Cât durează?

Permanent.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

De două ori pe săptămână.

  • Cui se adresează?

Persoanelor private de libertate de la secţia munci.

Pentru anumite activităţi este necesar şi avizul medicului.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Îmi păstrez o formă fizică şi psihică bună. Îmi dezvolt spiritul competiţional şi cel de echipă.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.                                                 

  • Unde se desfăşoară?

Terenul de sport / club.

  • Primesc credite?

Nu.

Se acordă 5 credite/activitate numai pentru finaliştii participanţi la concursuri sau competiţii sportive.

Ex.: Atelierul de PICTURĂ, DESEN, GOBLENURI, REVISTA INTERNĂ

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

Educatorul.

  • Cât durează?                        

Permanent.                             

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

Variabil.

  • Cui se adresează?

Tuturor persoanelor private de libertate, care au aptitudini artistice.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Îmi dezvolt gustul pentru artă şi frumos şi am posibilitatea să particip cu lucrări la expoziţiile organizate în penitenciar sau în comunitate.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.

Unde se desfăşoară?

 Clubul secţiilor spitalului, clubul secţiei munci, camere deţinere.

  • Câte credite primesc?

10 credite/activitate.

Activităţile de BIBLIOTECĂ

  • Cine le organizează şi desfăşoară?

Educatorul / agentul tehnic.

  • Cât durează?                        

Permanent.                                                              

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

Variabil.

  • Cui se adresează?

Tuturor persoanelor private de libertate.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Învăţ mai multe despre lume, viaţă, domenii de cunoaştere şi profesionale. Îmi petrec timpul în mod plăcut.

  • Unde se desfăşoară?

Biblioteca din cadrul clubului secţiilor spital şi din clubul secţiei munci.

  • Primesc credite?

Nu.

Se acordă 10 credite/activitate numai pentru participanţii la activităţile de difuzare a culturii.

Activităţile de educaţie pe platforma eLearning pentru PREVENIREA TB

  • Cine le organizează şi desfăşoară?

Educatorul instruit în acest sens.

  • Cât durează?                        

Permanent.                                                              

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

Variabil.

  • Cui se adresează?

Tuturor persoanelor private de libertate.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Învăţ mai multe despre cum să-mi păstrez sănătatea şi să nu mă îmbolnăvesc.

Dacă sunt bolnav, înţeleg cât este de important pentru mine şi pentru familia mea să respect tratamentul până când mă vindec.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la activităţi, primesc credite şi pot fi propus pentru recompensare.                                                                     

  • Unde se desfăşoară?

Clubul anume destinat.   

  • Câte credite primesc?

5 credite/activitate.

Activităţile desfăşurate în parteneriat cu COLABORATORI EXTERNI

  • Activităţi moral – religioase, desfăşurate săptămânal de voluntari ai Misiunii Creştine pentru Închisori, Serviciului Umanitar pentru Penitenciare, Asociaţiei Oastea Domnului şi ocazional de reprezentaţi ai Protopopiatului Oneşti, Mănăstirea Măgura, Schitul Oituz, Parohia romano-catolică Tg. Ocna

  • Activităţi de prevenire HIV – SIDA şi prevenirea consumului de droguri desfăşurate de către reprezentanţi ai Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Bacău

  • Activităţi desfăşurate în comunitate (ex.: Biblioteca municipală « Radu Rosetti » Oneşti ; Muzeu de Istorie Tg.Ocna, Mănăstirea Măgura, Stadion, Casa de Cultură Tg.Ocna, Centrul de Îngrijire şi Asistenţă a Persoanelor cu dizabilităţi „Costache Negri" Tg.Ocna, Centrul de Recuperare al Persoanelor cu Dizabilităţi, etc.), Casa de Cultură a Staţiunii Slănic Moldova.

Întreabă personalul de educaţie şi asistenţă psihosocială pentru a afla câte credite primeşti pentru activităţile sau programele desfăşurate de către colaboratorii externi!

Programe şi activităţi de

ASISTENŢĂ PSIHOSOCIALĂ

Pentru a participa la aceste programe trebuie să am

   recomandarea psihologului

Activităţi specifice de asistenţă psihosocială destinate foştilor consumatori de droguri

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

Psihologul şi educatorul, agentul tehnic cu prezentări audio-video.

  • Cât durează?

Variabil.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor (consiliere)/ informare ?

De câte ori este nevoie.

  • Cui se adresează?

Foştilor consumatori de droguri, alcool, tutun etc.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Înţeleg de ce am ajuns să consum, găsesc în mine motive pentru schimbare şi putere să renunţ, cu sprijinul celorlalţi, la droguri, alcool sau alte substanţe periculoase pentru organismul meu.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.

  • Unde se desfăşoară?

Cabinetul psihologic / clubul secţiei/ cameră circuit închis TV.

Programul specific de asistenţă psihosocială destinat

persoanelor cu conduită agresivă

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

Psihologul, membrii echipei multidisciplinare (educatori, preot, asistent social, medici secţie) şi colaboratori externi

  • Cât durează?

Cel puţin 3 luni.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

Conform planificărilor membrilor echipei multidisciplinare.

  • Cui se adresează?

Persoanelor care îşi controlează cu greu furia, vorbesc şi se comportă agresiv, au fapte cu violenţă.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Îmi voi controla mai bine comportamentul şi voi spune ceea ce vreau fără să fiu furios sau să îi rănesc pe cei din jurul meu.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.

  • Unde se desfăşoară?

Cabinetul psihologic / clubul secţiei.

  • Câte credite primesc la finalizare?

30 credite.

Programul specific de asistenţă psihosocială şi

de prevenţie a riscului de suicid

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

Psihologul, membrii echipei multidisciplinare (educatori, preot, asistent social, medici secţie) şi colaboratori externi

  • Cât durează?

Cât este necesar.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

De câte ori este nevoie.

  • Cui se adresează?

Persoanelor private de libertate care cred că ţin prea puţin la viaţă.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Câştig mai multă încredere în mine şi putere pentru a înfrunta greutăţile vieţii.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.

  • Unde se desfăşoară?

Cabinetul psihologic / clubul secţiei.

  • Câte credite primesc la finalizare?

30 credite.

Programul specific de asistenţă psihosocială destinat persoanelor cu afecţiuni psihice

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

La recomandarea medicului psihiatru, psihologul, membrii echipei multidisciplinare (educatori, preot, asistent social, medici secţie) şi colaboratori externi

  • Cât durează?

Cât este necesar.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

De câte ori este nevoie.

  • Cui se adresează?

Persoanelor private de libertate cu probleme de sănătate mintală.                                                                                                  

  • Ce urmăreşte?

Ştiu să îmi accept problemele de sănătate şi încerc să trăiesc la fel ca şi ceilalţi.

Dacă am rezultate bune, particip constant, cu interes şi seriozitate la program, pot fi propus pentru recompensare.

  • Unde se desfăşoară?

Cabinetul psihologic / clubul secţiei.

  • Câte credite primesc la finalizare?

30 credite.

ETAPA DE DINAINTEA REÎNTOARCERII ÎN COMUNITATE

  • Cât durează?

Începe cu perioada dinaintea punerii în libertate.

  • Ce se întâmplă cu mine?

Particip la activităţi şi programe specifice pentru pregătirea în vederea reintegrării sociale: familială, profesională, şcolară şi comunitară.

  • Ce face personalul de educaţie şi asistenţă psihosocială?

Personalul de educaţie şi asistenţă psihosocială stabileşte cât de pregătit sunt în vederea reîntoarcerii în comunitate şi mă informează cu privire la ONG-urile / instituţiile care pot să-mi ofere sprijin.

Programul de PREGĂTIRE PENTRU LIBERARE

  • Cine îl organizează şi desfăşoară?

Asistentul social / educatorul / psihologul/ preot. 

  • Cât durează?

Variabil.

  • Care este frecvenţa întâlnirilor?

12 şedinţe înainte de punerea în libertate.

  • Cui se adresează?

Persoanelor private de libertate, care urmează să fie puse în libertate.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Sunt informat cu privire la ceea ce va trebui să fac după liberare, pentru a mă reintegra în comunitate.

  • Unde se desfăşoară?

Clubul secţiei.

  • Câte credite primesc la finalizare?

20 credite.

II.  ACTIVITĂŢI INDIVIDUALE

Activităţi individuale de evaluare educaţională

  • Cine conduce activităţile?

Educatorul.                                  

  • Ce avantaje am dacă particip?

Aflu ce programe şi activităţi mă pot ajuta, dar pentru aceasta educatorul trebuie să vorbească cu mine, să mă cunoască şi să completeze câteva documente.

  • Când particip?

În perioada de carantină şi observare sau atunci când educatorul spune că este nevoie.

Convorbiri individuale

  • Cine conduce activităţile?

Educatorul.                                                                         

  • Ce avantaje am dacă particip?

Sunt ajutat să găsesc soluţii la problemele cu care mă confrunt (şcolarizare, programe educaţionale, calificare profesională, drepturi şi obligaţii legate de executarea pedepselor etc.) şi sunt îndrumat către cei în măsură să mă ajute.

  • Când particip?

Când mă confrunt cu o problemă pentru care educatorul îmi poate oferi ajutorul.

Activităţi individuale de evaluare psihologică

  • Cine conduce activităţile?

Psihologul.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Aflu care este cea mai potrivită cale pentru a fi ajutat, dar pentru aceasta psihologul trebuie să vorbească cu mine, să mă cunoască şi să completeze câteva documente.

  • Când particip?

În perioada de carantină şi observare sau atunci când psihologul spune că este nevoie.

Activităţi individuale de consiliere psihologică

  • Cine conduce activităţile?

Psihologul.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Ajung să mă cunosc mai bine, să fiu mai rezistent în faţa greutăţilor vieţii şi să fac faţă problemelor cu care mă confrunt.

  • Când particip?

În perioada de carantină şi observare, atunci când psihologul spune că este nevoie, când sunt într-o situaţie deosebită (divorţ, deces, conflicte, abandon etc.) sau când am o stare care mă afectează (tensiune, încordare, nelinişte, tristeţe etc.).

Activităţi individuale de evaluare socială

  • Cine conduce activităţile?

Asistentul social.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Aflu ce program sau activitate mă poate ajuta, dar pentru aceasta asistentul social trebuie să vorbească cu mine, să mă cunoască şi să completeze câteva documente.

  • Când particip?

În perioada de carantină şi observare sau atunci când asistentul social spune că este nevoie.

Activităţi individuale de consiliere socială

  • Cine conduce activităţile?

Asistentul social.

  • Ce avantaje am dacă particip?

Aflu cum să comunic mai bine cu familia şi prietenii, chiar dacă sunt în detenţie sau cum pot să rezolv unele probleme sociale (pensii, alocaţii sociale, custodia copiilor, obţinerea unor documente etc.).

  • Când particip?

Atunci când mă confrunt cu o problemă socială sau când asistentul social spune că este nevoie.

BIROUL EDUCAŢIE ŞI ASISTENŢĂ PSIHOSOCIALĂ

 

Penitenciarul-Spital Târgu Ocna

Spune NU drogurilor

Astăzi (28/03/2017) sunt: 127 persoane private de libertate

Newsletter

Chestionare

Petitii online