Astăzi 25-08-2019 sunt: persoane private de libertate

Grupul de lucru responsabil pentru implementarea Activității III.1.1. Inventarierea nevoilor de extindere a colaborărilor de către instituțiile și autoritățile publice implicate în proces de reintegrare socială

Prin Hotărârea nr. 3/30.08.2017, a fost stabilită componența grupului de lucru responsabil pentru implementarea activității III.1.1. Inventarierea nevoilor de extindere a colaborărilor de către instituțiile și autoritățile publice implicate în proces de reintegrare socială, prevăzută în Strategie, membrii fiind desemnați din partea Administrației Naționale a Penitenciarelor, Direcției Naționale de Probațiune, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sănătății și Ministerului Educației Naționale. Termenul stabilit pentru finalizarea activităților a fost 30.10.2017, acesta fiind prelungit, ulterior, până în luna decembrie 2017.

Activitatea de coordonare a fost asigurată de către reprezentantul DNP, în perioada septembrie – noiembrie 2017 desfășurându-se două întâlniri directe ale membrilor. Comunicarea a fost menținută, de asemenea, prin corespondență electronică.

Pe parcursul lucrărilor, s-a evidențiat necesitatea extinderii grupului de lucru, cu un reprezentant desemnat din partea Agenției Naționale de Ocupare a Forței de Muncă, fiind transmisă o solicitare în acest sens. În consecință, la elaborarea Raportului final al activității a contribuit și ANOFM.

Ca metodologie de lucru, membrii grupului au agreat ca, în faza inițială, să fie dezvoltat un inventar relevant din perspectiva nevoilor specifice aparținând persoanelor aflate în executarea unei sancțiuni privative de libertate sau care s-au liberat din detenție, fundamentat de concluziile instrumentelor de evaluare aplicabile în sistemul penitenciar și cel de probațiune. Totodată, s-a decis analizarea colaborărilor deja existente, între instituțiile reprezentate în cadrul grupului de lucru și alți parteneri din comunitate, luându-se în considerare, inclusiv, acele colaborări care se derulează în virtutea atribuțiilor prevăzute de lege. Ulterior acestui demers, s-a realizat o evaluare a protocoalelor, din perspectiva responsivității față de nevoile beneficiarilor.

Concluziile activităților de documentare au permis identificarea și detalierea zonelor de extindere a colaborărilor, astfel încât să fie acoperite nevoile persoanelor din grupul țintă, fie prin promovarea unor noi intervenții, fie prin dezvoltarea celor deja existente. Ultima etapă în derularea activităților a constat în definitivarea inventarului nevoilor de colaborare interinstituțională, în cuprinsul unui raport privind studiul realizat.

Raportul de studiu privind Activitatea III.1.1., în varianta finală – care a fost aprobată de către Comisia interministerială, în luna decembrie 2017, prin Hotărârea nr. 4/21.12.2017 – sintetizează aspecte privind serviciile existente pentru acoperirea următoarelor categorii de nevoi specifice persoanelor aflate în executarea unei pedepse privative de libertate sau persoanelor liberate: locuință/adăpost; acte de stare civilă; relații familiale și contacte sociale; educație; formare profesională și identificarea unui loc de muncă; sănătate; dependențe/control, tratament; atitudine infracțională și promovare valori/viața în comunitate. Față de nevoile identificate au fost propuse și o serie de măsuri/recomandări de îmbunătățire a serviciilor, în special în ceea ce privește mobilizarea autorităților publice locale în procesul de reintegrare socială a persoanelor care au fost sancționate penal (ex.: accesul la locuință/adăpost, funcționarea centrelor de incluziune socială).

Raportul a fost diseminat la nivelul tuturor partenerilor din Strategie, în vederea identificării unor posibilități de valorificarea a aspectelor/propunerilor formulate în conținutul acestuia.

← Către lista de noutati

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii