Mass-Media

Purtător de cuvânt

Comunicate de presă

Acreditare jurnalişti

Purtători de cuvânt unități

Despre - Comunicare şi relaţii publice

          Calitatea relaţiei penitenciar – comunitate se reflectă în procentul de reintegrare socială a deţinuţilor, prejudecăţile şi mentalitatea socială fiind factorii care stau la baza impermeabilităţii societăţii faţă de foştii deţinuţi. Imaginea unui penitenciar nu este pozitivă sau negativă, ea trebuie să fie corectă şi să reflecte realitatea la care, de regulă, cetăţenii nu au acces. Discutăm, aşadar, despre un proces de cunoaştere şi înţelegere a unei realităţi grevate de prejudecăţi dar în actualul context informaţional mesajele prin care se încearcă în mod tradiţional reconsiderarea imaginii penitenciarelor, respectiv imaginea deţinuţilor şi reintegrarea acestora în societate nu au o şansă reală de reuşită.

 

          Dincolo de menţinerea unei relaţii constante şi deschise cu reprezentanţii mass media prin intermediul purtătorilor de cuvânt din toate unităţile penitenciar, Administraţia Naţională a Penitenciarelor a demarat o campanie de conştientizare directă, respectiv de implicare a societăţii, prin imaginarea unor mesaje convingătoare menite să descifreze lumea penitenciarului, să demonteze prejudecăţile şi mai ales să răspundă unor întrebări elementare: Cine sunt deţinuţii ? De unde vin ei ? Ce generează şi ce întreţine infracţionalitatea ? Ce este penitenciarul? Care sunt şansele reale de reintegrare a deţinuţilor?